7 θανάσιμα αμαρτήματα

Τι θα λέγατε να σκεφτούμε λίγο και να σχολιάσουμε τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα ?
Και για όσους δεν τα θυμούνται τα παραθέτω (με αλφαβητική σειρά)

1. Αλαζονεία
2. Απληστία
3. Λαγνεία
4. Λαιμαργία
5. Οκνηρία
6. Οργή
7. Φθόνος

Σε ποιό είμαστε περισσότερο ευάλωτοι?
Ποιό διαπράττουμε συχνότερα
Πως ερμηνεύουμε το καθένα απο αυτά ?
Ποιά δικαιολογία δίνουμε στον εαυτό μας?

Published in: on 24, Αύγουστος, 2007 at 05:22  36 Σχόλια  

The URI to TrackBack this entry is: https://didymina.wordpress.com/2007/08/24/24-08/trackback/

RSS feed for comments on this post.

36 ΣχόλιαΣχολιάστε

  1. Για να είμαι δίκαιη ξεκινάω εγω την αυτοκριτική .

    Κατα κάποιο τρόπο έχω υποπέσει σε όλα !!!
    Σε όλα κατα καιρούς είμαι ευάλωτη, (κάθε φορά και σε διαφορετικό ή την ίδια περίοδο σε όλα)
    Αποστασιοποιημένα, όλα με ενοχλούν όταν τα συναντώ …
    Αλλα … για όλα βρίσκω πεδίο δόξης λαμπρό … να κριτικάρω τους άλλους !!!

    Γιατρέ μου υπάρχει ελπίδα ????

  2. Όλα! Καθημερινά… Καλό είναι όταν τα διαπιστώνουμε, κυρίως στον εαυτό μας παρά στους άλλους. Προσωπικό μου «αγαπημένο» δεν έχω, δεν κάνω διακρίσεις 🙂

    Ο γιατρός μάλλον λέει ότι υπάρχει ελπίδα, το πρώτο βήμα το έχουμε κάνει ήδη (αναγνώριση).

    Βάζω μια παρένθεση για να αναφερθώ στην ταινία SEVEN και να πω ότι ήταν ότι πιο ανατριχιαστικό έχω δει!

    Καλημέρα 🙂

  3. Καλά κάνουμε και μας αρέσει ,και δεν μετανιώνουμε και δεν αλλάζουμε και καλύτερα ανθρώπινοι και αμαρτωλοί παρά μιξοάγιοι να τα κάνουμε στα κρυφά.
    Δηλ. Κατίνες τού κερατά

  4. Στη οργη….Καποιες φορες δεν μπορω να συγκρατηθω καθολου….

  5. Καλημέρα. Το θέμα για μένα είναι όχι τόσο το αν υποκύπτουμε σε κάποιο από αυτά, αλλά οι λόγοι. Αν αξίζει να οργιστούμε για κάτι ή αν πρέπει να έίμαστε άπληστοι για κάτι. Πιστεύω ότι είναι χρήσιμο να αφήνουμε τον εαυτό μας να νιώσει έτσι κάποιες φορές. Δεν πιστεύω στην αμαρτία, δεν πιστεύω στην τιμωρία, ο καθένας έχει τη δική του ηθική. Κάποια πράγματα είναι κατακριτέα, όπως ο φόνος, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που μπορείς να καταλάβεις τα κίνητρα κάποιου. Όχι να τον δικαιώσεις. Να τον δικαιολογήσεις και να τον κατανοήσεις. Προσωπικά είμαι ευάλωτος στη λαγνεία και την λαιμαργία, αλλά και την οργή μερικές φορές. Δεν θέλω να αλλάξω. Οι αδυναμίες μου, τα πάθη μου, και ο τρόπος που τα βιώνω είναι σημαντικό κομμάτι του εαυτού μου. Άνθρωπος χωρίς πάθη και αδυναμίες, τι μπορεί να ζήσει? Πόσες θυσίες μπορεί να κάνει? Τα πάθη και τα ένστικτα είναι που μας οδηγούν. Η λογική απλά μας κρατάει ζωντανούς.

  6. neerie : οτι εχει καθένας … καλό είναι !!! καλημέρα διδυμάκι

    http://www.e-melissas.blogspot.com : Σαφεστατα Ανθρώπινοι, με τα όποια αναρίθμητα ελαττώματα και τα μετρημένα στα δάκτυλα (του ενός χεριού ?) προτερήματα. Καλημέρα

    πρεζα tv : Είσαι ενα βήμα πριν την αγιοποίηση . ΜΠΡΑΒΟ . Άγιασε εσύ μπας και τραβήξεις και κανέναν απο εμάς τους αμαρτωλους μαζί σου . 😉 … Καλημέρα

    morfeas: Παιδίο τεμέτερον !!! Όλοι δικαιολογούμε τις πράξεις μας, κάποιοι αδιαφορούμε αν τις δικαιολογήσουν και οι άλλοι, κάποιοι ζούν απλά για να δικαιολογούν τις όποιες πράξεις τους στους άλλους, και κάποιοι (ελάχιστοι ) ζούν για να προκαλούν με τις «αδικαιολόγητες» πράξεις τους. Η επιλογή πάντα προσωπική υπόθεση. Τα σέβη μου !!

  7. Στην απλήστια και την οργή …
    Αυτά είναι νομίζω τα δικά μου συνηθέστερα θανάσιμα αμαρτήματα αν και δεν αρνούμαι πως έχω υποπέσει σε όλα!
    Η δικαιολογία μου η γνωστή: «ανθρωποι είμαστε λάθη κάνουμε».
    Φιλιά

  8. Αλαζονεία….

    Πάντα πίστευα ότι με τον τρόπο που ξεφεύγω μια μέρα θα σκάσω κάτω με το χειρότερο τρόπο… Τουλάχιστον τότε θα μάθω πραγματικά..!

  9. καλή σου μέρα !! ναι δίκιο έχεις όλοι υποκύπτουμε αδιαμφισβήτητα , πότε στο ένα πότε στο άλλο… Το χειρότερο όλων είναι η ΚΡΙΤΙΚΗ που δεν έχεις συμπεριλάβει στη λίστα σου. Αρεσκόμαστε ιδιαιτερα οι ελληνες να κριτικάρουμε ο ενας τον άλλον αλλα την καμπουρα μας δεν την βλέπουμε….
    2ο ερχεται (κατ’εμε) η οκνηρία μας και ο ωχαδερφισμός μας…

    δυστυχώς δηλαδή…

    Πάντως τέτοια διαλλείμματα ‘αυτοκριτικής’ ειναι κρίσιμα, χρήσιμα και απαραίτητα! και γι’ αυτο θεωρω επιτυχημένο το ποστ σου!!

  10. Δηλεία, διπροσωπία, …. καλημέρα.

  11. [laimargeia..]
    den einai h dikaiologia, omws..
    einai h alhtheia..
    eimai paxoulh..
    panta hmoun apo mikrh. kai oloi me koroideyan..
    mh to vreis asteio. mou exei dhmiourghthei psyxologiko..
    dn kanw plaka! alla oloi m lene pws den einai xontrh.. apla exeis piasimata. xaxa…. eirwnia! pws dn eisai xontros an exeis piasimata? ma einai geloio na sto lene enw den isxyei.. telospantwn! poly to aneptiksa to thema..

    exeis poly wraio blog! 🙂
    tha se valw sta fav mou! 😉
    bloody kisses :***

  12. Η οκνηρία μερικές φορές σε πάει πίσω σε πολλά πράγματα …και αυτό οφείλεται και στην σωματική σου τεμπελία..

  13. Όλοι έχουμε πέσει σε όλα αυτά τα θανάσιμα αμαρτήματα, λίγο πολύ. Αλλά όλα ξεκηνούν και τελειώνουν στην απληστία. Ο άνθρωπος είναι το άπληστο ων πάνω στη γη.

  14. Το μεγαλύτερο αμάρτημα απο όλα θα ήταν θαρρώ να θεωρήσουμε εαυτούς αναμάρτητους…

    Την καλησπέρα μου

  15. Orgh (against the machine)!

  16. Λαιμαργία – Απληστία

    Ειναι δυο συγγενικά «αμαρτήματα» και πέφτουμε σε αυτα χωρίς να το καταλάβουμε συχνά.
    Ο λόγος είναι η απληστία ή αλλιώς το κέρδος.
    Βουλιμία για κέρδος, για όφελος.
    Ξεχνάς να σταματήσεις ενα πράμα.

  17. Αφήνοντας κατά μέρος τη λαιμαργία που με επισκέπτεται συχνά, τώρα τελευταία έκανε την εμφάνισή της με ιδιαίτερη σφοδρότητα η οργή. Οργή για αυτούς που καίνε τα δάση, αυτουργούς φυσικούς και κυρίως ηθικούς. Ένοιωθα να ξεπερνάει τα όρια τόσο πολύ που αν έπιανα κάποιον στα χέρια μου θα τον είχα σκοτώσει.

  18. Καλημέρα..
    χρειάζεται να έχουμε ανάμνηση των θανάσιμων αμαρτημάτων..πότε θα τα πολεμήσουμε είναι το θέμα..
    Θάνος

  19. Σε μένα η σειρά πάει κάπως έτσι, αν και τα τρία τελευταία, νομίζω ότι δεν «τά ‘χω» καθόλου. Τα βάζω όμως γιατί υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο, απλώς να μην το έχω αναγνωρίσει στον εαυτό μου, αλλά να υπάρχει. Τα άλλα 4 όμως… Ήδη βράζουν τα καζάνια και με περιμένουν!!!

    3. Λαγνεία
    5. Οκνηρία
    4. Λαιμαργία
    6. Οργή
    1. Αλαζονεία
    2. Απληστία
    7. Φθόνος

  20. Πέρασα να πώ μια καλησπέρα.
    🙂

  21. 😉 (αυτό το μπαρμπαδάκι μου άρεσε περισσότερο)

  22. Να ζητήσω συγνώμη για την αργοπορία απαντήσεων

    @ nixtolouloudo : Η δική μου δικαιολογία είναι «Λάθη είμαστε και ανθρώπους κάνουμε»

    @darkenlight : Είναι ομορφο να «ξεφεύγεις» Καθένας μας το κάνει με το δικό του τρόπο.

    @ [αναπνοη] : Ευχαριστώ, γεγονός είναι οτι η αυτοκριτική είναι απο τα πλέον οδυνηρά «αθλήματα».

    @www.e-melissas.blogspot.com : Δεν περιλαμβάνονται στα θανάσιμα αμαρτήματα η δειλία και η διπροσωπία φίλε μου. Ίσως όταν προτοαναέρθηκαν να μην είχαν αναγνωριστεί ακόμα…

    @Darkoteque : Ουδεπόποτε υπήρξα βεργολυγερή, πάντα ήμουν και είμαι «αφρατούλα» αλλα μου αρέσει και το απολαμβάνω ενίοτε. Δεν μπορούμε άλλωστε να είμαστε όλες βγαλμένες απο το ίδιο καλούπι Νο 42-44 . Ζήσε και απόλαυσέ το !!!

    @LOCKHEART: ο αναμάρτητος … πρώτος τω λίθω βαλέτω. Τα σέβη μου

    @babis : καλώς όρισες, συμφωνούμε, αλλα εξακολουθούμε να ονομαζόμαστε Άνθρωποι (άνω+θρώσκω=κοιτάζω ψηλά)

    @Πνεύμα : Απόλυτα σωστή τοποθέτηση, καλώς ήρθες

    @maxh ths strougkas : σημαντική είναι η χρήση και οχι η κατάχρηση των πάντων. Κερνάμε και γλυκό κουταλιού με παγωμένο νεράκι

    @tzonakos: … και πόσο μου αρέσει να ξεχνιέμαι ορισμένες φορές … άλλο πράμα

    @14.11 : Δικαιολογημένος 1000%, λίγο πολύ όλοι το ίδιο νοιώσαμε για τους αυτουργούς , ηθικούς η μη !!!

    @Θάνος : Τα πολεμάμε καθένας κατα το δοκούν

    @Negma : Μην στεναχριέσαι καθόλου, όλοι εκεί θα βρεθούμε
    Άλλωστε τα καλά παιδιά πάνε στον Παράδεισο, τα κακά … πάνε ΠΑΝΤΟΥ 🙂

    @Me:moir : Πάντα ευχάριστη η παρουσία και το πέρασμά σου, απο «τσαχπινιές » πια … (αυτό με μάρανε , τρομάρα μου)

  23. Θα απαντήσω με την ατάκα του φινάλε της ταινίας «Ο Δικηγόρος του Διαβόλου» που είπε ο Αλ Πατσίνο υποδυόμενος τον Διάβολο.

    «Η Ματαιοδοξία είναι το αγαπημένο μου αμάρτημα»

    ΥΓ. Σ’ ευχαριστώ για την δήλωση συμπαράστασης. Φυσικά θα ενημερωθείς, αλλά και η όποια ιδέα είναι ευπρόσδεκτη.

  24. @ Μπαμπάς Δημήτρης : Δεν είναι θανάσιμο, παραμένει όμως ως αμάρτημα . Σωστό
    Υ.Γ Κάνω ανάρτηση αμέσως

  25. 6. Οργή

    Μερικές φορές δεν μπορώ να συγκρατηθώ καθόλου.

  26. @ Κώστα : Τελικά πιο σημαντικός είναι ο τρόπος που εκφράζουμε την οργή μας !!!

  27. Μια κοινωνία, ένας κόσμος που τα έξι τα έχει ενταγμένα πλήρως στην καθημερινότητα….

    Την οργή την κρατάω για πάρτη μου

  28. Οργή!!!! grrrr!!!

  29. Πιστεύω πως εχω υποπεσει σ’ολα εκτος απο την λαιμαργια….

  30. @Θοδωρος-Σαϊτα: Ακόμα και την οργή μας μπορούμε να την μετατρέψουμε σε ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ … Σκέψου το

    @Dimitra: Να φοβάσαι την οργή του υπομονετικού είπε κάποιος σοφός

    @candy: Σημασία έχει να το φχαριστήθηκες !!!

  31. πιστευω οτι εχω πεσει σε οργη και λαιμαργια

  32. μαμα το ξερω

  33. @Anonymous : Χαμένο παιδί εγω δεν έχω

  34. ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ ΕΧΩ ΥΠΟΠΕΣΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΕΚΤΟΣ ΙΣΩΣ ΑΠΟ ΤΗ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΑΛΛΑ ΠΙΟ ΕΠΙΠΠΙΠΗΣ ΕΙΜΑΙ ΣΤΗ ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΑΠΟ ΟΛΑ

  35. @ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν υπάρχει θανάσιμο αμάρτημα με διαβάθμιση, όλα στο ίδιο καζάνι βράζουν !!! Ας μην ξεχνάμε οτι οι ιδιαιτερότητές μας, μας ξεχωρίζουν. Σοφός είναι ο άνθρωπος που χειραγωγεί τα όποια μειονεκτήματά του και τα μετατρέπει σε πλεονεκτήματα !
    Μια χαμογελαστή καλημέρα για το καλωσόρισμα.

  36. Το πίπτειν ανθρώπινον, το εμμένειν εωσφορικόν, το μετανοείν θείον.


Σχολιάστε

